SHIPPING
Na bevestiging door de bank van de aanvaarding van de betaling van de Koper, zal Sweet Lemon de bestelling verwerken, voor zover de voorraad strekt. Bestellingen worden geleverd op het leveringsadres dat door de Koper is opgegeven bij de bestelling op de Site.
Levering van bestellingen wordt afgehandeld door DPD, DHL, GLS of door de Belgische Post. Levertijden kunnen variëren afhankelijk van het tijdstip van de bestelling van de Koper en de bestemming van het pakket. Aangezien Sweet Lemon geen controle heeft over dergelijke tijden, zal de betaling van enige boetes of schadevergoeding aan de Koper door Sweet Lemon op dergelijke gronden niet worden aanvaard. Omgekeerd heeft de Koper het recht om zijn/haar bestelling te annuleren volgens de voorwaarden bepaald in artikel 2-b van deze AVS.
Indien, ondanks alles, het onmogelijk blijkt om de levering te voltooien of indien u weigert deze levering te aanvaarden, zal het pakje aan Sweet Lemon worden teruggezonden. De bestelde producten zullen worden terugbetaald (door het crediteren van de debet/credit kaart die tijdens de bestelling wordt gebruikt) binnen vijfentwintig (25) dagen ten laatste van terugkeer van het pakket aan Sweet Lemon.
Indien het pakket de Koper beschadigd of geopend bereikt, moet de Koper weigeren de levering door de bezorger te aanvaarden, door op de vastgestelde schade te wijzen en bij hem een klacht voor de anomalie in te dienen. Alle door de Koper aanvaarde leveringen van pakketten worden geacht vrij te zijn van gebreken die aan de levering kunnen worden toegeschreven.
België: Verzending is gratis
Europese Unie: Normale verzending is gratis en Express verzending kost u 10€
Internationale verzending: Normale verzending kost u 7€ en Express verzending kost u 15€
Wij verzenden naar Europa en naar de rest van de wereld met Bpost, DPD of DHL. De aangegeven leveringstermijn voor de verschillende regio's is als volgt:
- België : 1-2 werkdagen
- Europa: 3-4 werkdagen
- Noord- en Zuid-Amerika: 5-7 werkdagen
- Afrika: 6-10 werkdagen
- Azië: 6-10 werkdagen
- Australië en Nieuw-Zeeland: 15-20 werkdagen
De levertijd is gebaseerd op Sweet Lemon's (1) verwerkingstijd, de (2) verzendservice, en wanneer Sweet Lemon (3) de betaling heeft ontvangen. Het is mogelijk dat de aangegeven tijd hierboven kan variëren afhankelijk van deze elementen.
Douane- en invoerrechten worden geheven zodra het pakket het land van bestemming bereikt. Deze kosten moeten worden betaald door de ontvanger van het pakket.
Helaas hebben wij geen controle over deze kosten, en kunnen wij u niet vertellen wat de kosten kunnen zijn, aangezien het douanebeleid en de invoerrechten van land tot land sterk verschillen. Het kan een goed idee zijn om contact op te nemen met uw plaatselijke douanekantoor voor de huidige kosten voordat u bestelt, zodat u niet wordt verrast door kosten die u niet had verwacht.
De klant moet de volledige aansprakelijkheid op zich nemen voor alle pakketten die naar ons worden teruggestuurd wegens onbetaalde douanekosten. Portokosten, retourverzendkosten, douanekosten en afhandelingskosten zullen allemaal in mindering worden gebracht op de verschuldigde terugbetaling.
Douane-inklaring, indien van toepassing (buiten de EU), wordt uitgevoerd door DHL / DPD / GLS vóór de fysieke aankomst van de goederen.
Zodra uw bestelling is verpakt, sturen wij u een verzendbevestiging per e-mail met de leveringsinformatie. Onze leveringspartner zal je verwittigen (via e-mail of sms) om je te helpen je bestelling te volgen. Afhankelijk van wanneer en waar je besteld hebt, kan de tracking informatie vertraging oplopen.
Wij gebruiken Bpost om al onze Belgische bestellingen te verzenden.
Afhankelijk van waar u zich bevindt en het type verzendmethode dat u kiest, gebruiken we nationale post, DPD of DHL
Wij behouden ons het recht voor om discretie te gebruiken in omstandigheden waar het zinvoller is om een alternatieve leveringsmethode te gebruiken.
DPD/DHL/Bpost zal u een e-mail sturen op de dag van de levering. Indien u niet beschikbaar bent om voor het pakket te tekenen, kunt u, afhankelijk van uw locatie, kiezen uit een aantal opties waaronder, afhalen in het Depot, op een veilige plaats achterlaten, afleveren bij een buur. Als zij proberen te leveren en u bent niet beschikbaar, laten zij een kaartje achter waarop staat hoe te handelen met betrekking tot herlevering of ophalen. Zij zullen gewoonlijk tot 3 keer opnieuw proberen te leveren alvorens uw pakket naar ons terug te sturen.
U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending zodra uw bestelling is verzonden. Deze e-mail bevat ook uw traceergegevens.
Als wij niet in staat zijn uw pakket te leveren, volgens de door u gekozen leveringsoptie, zal het automatisch worden geretourneerd naar Sweet Lemon. Wij zullen contact met u opnemen om een nieuwe levering te organiseren.
U kunt ook altijd contact opnemen met ons support team op hello@sweet-lemon.com als u andere vragen heeft.
TERUGZENDINGEN
Als u niet helemaal tevreden bent met de goederen die u hebt ontvangen, kunt u deze binnen 100 dagen na ontvangst aan ons retourneren, mits ze in originele, verkoopbare staat verkeren. Helaas ruilen wij geen artikelen om en gaan wij alleen over tot terugbetaling. Als u wilt ruilen, maak dan een nieuwe bestelling op onze website.
Eenmaal geretourneerd heeft u recht op een terugbetaling, waarbij de kosten van de originele porto en verpakking niet zijn inbegrepen. We kunnen geen artikelen terugbetalen of omruilen die gedragen of gewassen lijken te zijn, of die niet in originele staat zijn.
GRATIS retourzendingen uit België
Wij bieden GRATIS retourzendingen aan vanuit België. Neem contact op met onze klantenservice om de retourzending in behandeling te nemen.
Zorg ervoor dat u een ingevuld retourformulier bij uw bestelling voegt. Zorg ervoor dat uw retour goed verpakt is, en voldoet aan alle voorwaarden onderaan deze pagina. Pakketten die via Bpost naar ons worden teruggestuurd, kunnen tot 5 werkdagen duren voordat ze bij ons aankomen, dus wees geduldig.
Wereldwijd retourneren
Terugzendingen van buiten België zijn op uw eigen kosten. Neem contact op met onze klantenservice als je vragen hebt.
Zorg ervoor dat u een ingevuld retourformulier bij uw bestelling voegt. Zorg ervoor dat uw retour goed verpakt is en voldoet aan alle voorwaarden onderaan deze pagina. Pakketten die via Bpost naar ons worden teruggestuurd, kunnen tot 5 werkdagen duren voor ze bij ons aankomen, dus even geduld a.u.b.
Voorwaarden en richtlijnen voor retourneren
- Alle geretourneerde artikelen moeten ongedragen en ongewassen zijn, en voorzien van de originele labels en/of verpakking indien van toepassing.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor de retourverzendkosten van de artikelen.
- Alle artikelen moeten in originele, verkoopbare staat verkeren.
- Zorg ervoor dat alle geretourneerde artikelen goed verpakt zijn, zodat ze niet beschadigd raken in de post.
- Zorg ervoor dat alle retourpakketten worden verzonden met een traceerbare, verzekerde service. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor items die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens het retourtransport.
- Indien een item van buiten België wordt geretourneerd, gelieve het pakket duidelijk te markeren met 'RETURNED GOODS', om eventuele douanekosten te vermijden.
- Sweet Lemon is NIET verantwoordelijk voor eventuele gemaakte douanekosten voor retourzendingen.
- Zorg ervoor dat het retourformulier bij uw goederen is bijgesloten, geen formulier kan ertoe leiden dat uw retour niet wordt verwerkt.
- Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie over retourzendingen.
Verpak uw artikelen in de originele plastic zak & doos (we proberen afval tot een minimum te beperken).
Om er zeker van te zijn dat het pakket ons veilig bereikt, raden wij u aan om een vooraf betaald postlabel te gebruiken dat in de originele verpakking zit. Bevestig het label aan het retourpakket.
De verantwoordelijkheid voor de retourzending ligt bij u totdat het pakket ons bereikt. Vergeet niet om een bewijs van verzending te vragen wanneer u het pakket aflevert bij het koeriersbedrijf (DPD, BPost of GLS).
Wij stellen alles in het werk om de terugbetaling zo snel mogelijk uit te voeren. De vertraging van de terugbetaling hangt echter af van de betalingsmethode die u hebt gebruikt.
Ons adres is :
Zoete Citroen/Alpi
Havenlaan 108/110
1000 Brussel
België
Wij streven ernaar retourzendingen binnen 7-10 werkdagen na ontvangst te verwerken. Zolang de geretourneerde artikelen voldoen aan onze criteria voor terugbetaling, zal uw terugbetaling 24-48 uur nadat uw retourzending is verwerkt bij u zijn, afhankelijk van uw kaartuitgever.
Wij streven ernaar retourzendingen binnen 2 werkdagen na ontvangst te verwerken. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht zodra de retourzending is voltooid.
We raden u aan de verzendreferentie te noteren die u hebt opgegeven toen u het artikel terugstuurde. Zo kunt u uw pakje in elk stadium van de levering volgen, ook wanneer wij het ontvangen.
Mocht u vragen hebben over uw retourzending, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.
Payments
Om de veiligheid van uw bankgegevens te garanderen, werken wij samen met partners die wij vertrouwen (Shopify, Stripe of PayPal). Dit betekent dat uw kaartgegevens met een zeer hoog veiligheidsniveau worden verwerkt. Om kaartaankopen bij ons zo veilig mogelijk te maken, wordt alle informatie gecodeerd verzonden met SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat de informatie via een beveiligde verbinding wordt doorgegeven en dat uw kaartgegevens niet door externe partijen kunnen worden gelezen.
U kunt een van de onderstaande kaarten gebruiken om uw bestelling te betalen:
- Bancontact
- Ideaal
- Maestro
- MasterCard
- Visa
- American Express
- PayPal
- Apple Betaal
- G Betaal
De volledige kosten van de bestelling zullen in rekening worden gebracht zodra deze is geplaatst.
Ja, wij gebruiken de industriestandaard SSL-codering om uw gegevens te beschermen. Potentieel gevoelige informatie zoals uw naam, adres en kaartgegevens worden gecodeerd zodat ze alleen op de beveiligde server kunnen worden gelezen. Deze informatie wordt geverifieerd om er zeker van te zijn dat ze alleen naar deze beveiligde server wordt verzonden en wordt gecontroleerd om er zeker van te zijn dat er tijdens de overdracht niet mee is geknoeid.
Er worden ook veiligheidscontroles uitgevoerd op alle transacties, om de authenticiteit van elke betaling te garanderen.
Productonderhoud
Regelmatig schoonmaken geeft uw schoenen een langere levensduur, dus vergeet niet om modder, stof en vuil af te vegen na het dragen van uw schoenen. Bij suède kunt u droog vuil verwijderen met een speciaal suèderubber dat het oppervlak zachtjes afborstelt.
Gebruik schoenspanners nadat u de schoenen hebt gedragen en wanneer u ze opbergt. Zo behouden ze hun vorm en drogen ze ook uit. Zorg ervoor dat de schoenspanners de juiste maat hebben en gebruik een schoenlepel wanneer u uw schoenen aantrekt, zodat de achterkant niet wordt platgedrukt.
Natte schoenen moeten langzaam worden gedroogd in een natuurlijke, warme omgeving. Vermijd hitte (geen haardrogers, ventilatorkachels of radiatoren), want dat droogt het leer uit en verzwakt het, waardoor het kan gaan barsten. Vul ze gewoon op met krantenpapier om het vocht eruit te helpen trekken. Voordat de schoenen volledig gedroogd zijn, kunt u er schoenspanners in doen om ervoor te zorgen dat ze hun juiste vorm terugkrijgen. Vergeet niet ze te behandelen met schoensmeer of spray (afhankelijk van het soort leer of suède) zodra ze droog zijn.
Sommige van onze schoenen hebben leren zolen. Wees er zuinig op en laat uw plaatselijke schoenmaker er een rubberen zool in aanbrengen als u van plan bent ze als dagelijkse schoenen te gebruiken in een koud, regenachtig of besneeuwd klimaat. Het is ook een goed idee om af en toe de hielen op slijtage te controleren en ze zo nodig te laten vervangen.
Nieuwe leren of suède schoenen moeten voor gebruik behandeld worden zodat ze beter beschermd zijn tegen vuil en regenachtige dagen. Glad en glanzend leer moet worden behandeld met poetsmiddel, terwijl een waterafstotende spray de beste keuze is voor suède en dof leer.
Vanaf de eerste dag moet u uw tas beschermen met een gerenommeerde crème. Veeg met de nerf van het leer mee om ruïneren te voorkomen. Houd uw tas opgevuld als u hem niet gebruikt, zodat hij zijn vorm beter behoudt, en laat hem niet in direct zonlicht staan, want dan kan hij verbleken.