GRATIS TERUGSTUREN alleen in België

GRATIS VERZENDING bij bestellingen van meer dan 75€ in Europa

Veel Gestelde Vragen

We hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet zodat je direct antwoord krijgt!

Hoe kunnen we helpen?

FAQ

Verzenden

Wat zijn de algemene verzendregels?

Na bevestiging door de bank van acceptatie van de betaling van Koper, zal Sweet Lemon de bestelling verwerken voor zover de voorraad strekt. Bestellingen worden geleverd op het leveringsadres dat door de Koper is opgegeven bij het bestellen op de Site.

Levering van bestellingen wordt verzorgd door DPD, DHL, GLS of door de Belgische Post. Levertijden kunnen variëren afhankelijk van het tijdstip van de bestelling van de Koper en de bestemming van het pakket. Aangezien Sweet Lemon geen controle heeft over dergelijke tijden, wordt betaling van eventuele boetes of schadevergoedingen door Sweet Lemon aan de Koper op dergelijke gronden niet geaccepteerd. Omgekeerd heeft de Koper het recht om zijn/haar bestelling te annuleren volgens de voorwaarden van artikel 2-b van deze AV.

Mocht het ondanks alles onmogelijk blijken om de levering af te ronden of mocht je de levering weigeren, dan zal het pakket teruggestuurd worden naar Sweet Lemon. De bestelde producten zullen uiterlijk binnen vijfentwintig (25) dagen na terugzending van het pakket aan Sweet Lemon worden terugbetaald (door creditering van de bij de bestelling gebruikte debetkaart/creditcard).

Als het pakket de Koper beschadigd of open bereikt, moet de Koper de levering door de bezorger weigeren, wijzen op de geconstateerde schade en een klacht indienen bij hem voor de afwijking. Alle door de Koper aanvaarde pakketzendingen worden geacht vrij te zijn van gebreken die aan de levering zijn toe te schrijven.

Hoeveel kost de verzending?

België : Verzending is gratis

Europese Unie : reguliere verzending is gratis en express verzending kost u 10€

Internationale verzending : reguliere verzending kost u € 7 en Express verzending kost u € 15

Verzenden jullie naar mijn land en hoe lang duurt het?

Wij verzenden naar Europa en de rest van de wereld met Bpost, DPD of DHL. De aangegeven levertijd voor de verschillende regio's is als volgt:

· België : 1-2 werkdagen

· Europa: 3-4 werkdagen

· Noord- en Zuid-Amerika: 5-7 werkdagen

· Afrika: 6-10 werkdagen

· Azië: 6-10 werkdagen

· Australië en Nieuw-Zeeland: 15-20 werkdagen

De levertijd is gebaseerd op de (1) verwerkingstijd van Sweet Lemon, de (2) verzendservice en wanneer Sweet Lemon (3) de betaling ontvangt. Het is mogelijk dat de aangegeven tijd hierboven kan variëren, afhankelijk van die elementen.

Moet ik opruiming betalen?

Douane- en invoerrechten worden in rekening gebracht zodra het pakket het land van bestemming bereikt. Deze kosten moeten worden betaald door de ontvanger van het pakket.

Helaas hebben we geen controle over deze kosten en kunnen we u niet vertellen wat de kosten kunnen zijn, aangezien het douanebeleid en de invoerrechten van land tot land sterk verschillen. Het is misschien een goed idee om contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor actuele kosten voordat u bestelt, zodat u niet verrast wordt door kosten die u niet had verwacht.

De klant moet de volledige aansprakelijkheid op zich nemen voor alle pakketten die naar ons worden teruggestuurd vanwege onbetaalde douanekosten. Postkosten, kosten voor retourzending, douanekosten en administratiekosten zijn allemaal aftrekbaar van een verschuldigde terugbetaling.

Douaneafhandeling, indien van toepassing (buiten de EU), wordt uitgevoerd door DHL / DPD / GLS vóór de fysieke aankomst van de goederen.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Zodra je bestelling is ingepakt, sturen we je een e-mail ter bevestiging van de verzending met de bezorginformatie. Onze bezorgpartner zal u op de hoogte stellen (per e-mail of sms) om u te helpen uw bestelling te volgen. Afhankelijk van wanneer en waar je hebt besteld, kan trackinginformatie worden vertraagd.

Welke koeriersdiensten gebruiken jullie?

We gebruiken Bpost om al onze bestellingen in België te verzenden.

Afhankelijk van waar u zich bevindt en het soort verzendmethode dat u kiest, maken we gebruik van nationale post, DPD of DHL

We behouden ons het recht voor om discretie te gebruiken in omstandigheden waarin het zinvoller is om een ​​alternatieve leveringsmethode te gebruiken.

Wat als ik niet thuis ben als het bezorgd wordt?

DPD/DHL/Bpost mailt je op de dag van bezorging. Als u niet beschikbaar bent om voor het pakket te tekenen, kunt u, afhankelijk van uw locatie, kiezen uit een aantal opties, waaronder ophalen bij depot, op een veilige plaats achterlaten, afleveren bij een buurman. Als ze proberen te bezorgen en u niet beschikbaar bent, laten ze een kaart achter waarop staat hoe verder te gaan met het opnieuw bezorgen of ophalen. Ze zullen meestal tot 3 keer opnieuw proberen te bezorgen voordat ze uw pakket naar ons terugsturen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verzonden?

U ontvangt een e-mail met een verzendbevestiging zodra uw bestelling is verzonden. Deze e-mail bevat ook uw trackinginformatie.

Heb je je pakket niet ontvangen?

Als we je pakket niet kunnen bezorgen, volgens de door jou gekozen bezorgoptie, wordt het automatisch teruggestuurd naar Sweet Lemon. We houden contact met je om een ​​nieuwe levering te regelen.

Je kunt ook altijd contact opnemen met ons ondersteuningsteam via hello@sweet-lemon.com als je nog andere vragen hebt.

Geeft terug

Wat is het retourbeleid?

Als u niet helemaal tevreden bent met de goederen die u heeft ontvangen, kunt u deze binnen 30 dagen na ontvangst aan ons retourneren, op voorwaarde dat ze in originele verkoopbare staat verkeren. Helaas ruilen we geen artikelen en gaan we alleen over tot terugbetaling. Als je wilt ruilen, plaats dan een nieuwe bestelling op onze website.

Na terugzending heeft u recht op terugbetaling, exclusief de kosten van de originele verzending en verpakking. We kunnen geen artikelen terugbetalen of ruilen die gedragen, gewassen of niet in originele staat lijken te zijn.

GRATIS België Retourneren

Wij bieden GRATIS retouren aan vanuit België. Neem contact op met onze klantenservice om verder te gaan met de retourzending.

Zorg ervoor dat je een ingevuld retourformulier bij je bestelling voegt.Zorg ervoor dat je retourzending goed verpakt is en voldoet aan alle voorwaarden die onderaan deze pagina staan ​​vermeld.Pakketten die via Bpost naar ons worden teruggestuurd, kunnen tot 5 werkdagen duren voordat ze bij ons aankomen dus wees geduldig.

Wereldwijd retourneren

Retourzendingen van buiten België zijn voor eigen rekening. Neem contact op met onze klantenservice als u vragen heeft

Zorg ervoor dat je een ingevuld retourformulier bij je bestelling voegt.Zorg ervoor dat je retourzending goed verpakt is en voldoet aan alle voorwaarden die onderaan deze pagina staan ​​vermeld.Pakketten die via Bpost naar ons worden teruggestuurd, kunnen tot 5 werkdagen duren voordat ze bij ons aankomen dus wees geduldig.

Retourvoorwaarden en richtlijnen

· Alle geretourneerde artikelen moeten ongedragen, ongewassen, compleet met originele labels en/of verpakking zijn, indien van toepassing.

· Wij zijn niet verantwoordelijk voor de retour verzendkosten van de artikelen.

· Alle artikelen moeten in originele, verkoopbare staat verkeren.

· Zorg ervoor dat alle geretourneerde artikelen goed verpakt zijn, zodat ze niet beschadigd raken tijdens de post.

· Zorg ervoor dat alle retourzendingen worden verzonden met een traceerbare, verzekerde service. We kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor artikelen die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens het retourtransport.

· Als u een artikel van buiten België retourneert, vermeld dan duidelijk op het pakket 'RETOURNEERDE GOEDEREN', om eventuele douanekosten te vermijden.

· Sweet Lemon is NIET verantwoordelijk voor eventuele retourkosten.

· Zorg ervoor dat het retourformulier bij uw goederen is gevoegd, geen enkel formulier mag ertoe leiden dat uw retourzending niet wordt verwerkt.

· Raadpleeg onze Algemene voorwaarden voor meer informatie over retourzendingen.

Wat is het retourproces?

Verpak je spullen in de originele plastic zak en doos (we proberen afval tot een minimum te beperken).

Om er zeker van te zijn dat het pakket ons veilig bereikt, raden we je aan om een ​​gefrankeerd verzendlabel te gebruiken dat in de originele verpakking zit. Plak het label op het retourpakket.

De verantwoordelijkheid voor de retourzendingen ligt bij u totdat het pakket ons bereikt. Vergeet niet om een ​​bewijs van verzending te vragen bij het afgeven van het pakket bij het bezorgbedrijf (DPD, BPost of GLS).

We doen er alles aan om de terugbetaling zo snel mogelijk te laten verlopen. De vertraging van de terugbetaling wordt echter uitgesteld op basis van de betaalmethode die u hebt gebruikt.

Wat is je retouradres?

Ons adres is :

Zoete Citroen/Alpi

Havenlaan 108/110

1000 Brussel

België

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?

We streven ernaar om retourzendingen binnen 7-10 werkdagen na ontvangst te verwerken. Zolang de geretourneerde artikelen voldoen aan onze terugbetalingscriteria, ontvangt u uw terugbetaling 24-48 uur nadat uw retour is verwerkt, afhankelijk van uw kaartuitgever.

Kunt u bevestigen dat u mijn retour heeft ontvangen?

Wij streven ernaar om retourzendingen binnen 2 werkdagen na ontvangst te verwerken. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht zodra de retourzending is voltooid.

We raden u aan de verzendreferentie te noteren die u hebt opgegeven toen u het artikel terugstuurde. Zo kunt u uw pakket in elk stadium van de bezorging volgen, ook wanneer we het ontvangen.

Mocht je vragen hebben over je retourzending, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Betalingen

Ons beveiligde betalingssysteem

Om de veiligheid van uw bankgegevens te garanderen, werken we samen met partners die we vertrouwen (Shopify, Stripe of PayPal). Dit betekent dat uw kaartgegevens met een zeer hoog beveiligingsniveau worden verwerkt. Om kaartaankopen bij ons zo veilig mogelijk te maken, wordt alle informatie versleuteld verzonden met behulp van SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat de informatie via een beveiligde verbinding wordt doorgegeven en dat uw kaartgegevens niet door externe partijen kunnen worden gelezen.

Welke betaalmethode accepteert u?

U kunt een van de onderstaande kaarten gebruiken om uw bestelling te betalen:

· Bancontact

· Ideaal

· Meester

· Mastercard

· Visum

· American Express

· PayPal

· Apple Betalen

· G Betalen

Wanneer wordt mijn bestelling in rekening gebracht?

De volledige kosten van de bestelling worden in rekening gebracht zodra deze is geplaatst.

Is online bestellen veilig?

Ja, we gebruiken SSL-codering volgens de industriestandaard om uw gegevens te beschermen. Potentieel gevoelige informatie zoals uw naam, adres en kaartgegevens worden gecodeerd zodat ze alleen op de beveiligde server kunnen worden gelezen. Deze informatie wordt geverifieerd om ervoor te zorgen dat deze alleen naar deze beveiligde server wordt verzonden en wordt gecontroleerd om er zeker van te zijn dat er tijdens de overdracht niet mee is geknoeid.

Er worden ook veiligheidscontroles uitgevoerd op alle transacties om de authenticiteit van elke betaling te garanderen.

De beveiligingscontroles zijn van toepassing op alle transacties en garanderen de authenticiteit van de betalingsachterstand.

Productverzorging

Hoe maak ik mijn schoenen schoon?

Door je schoenen regelmatig schoon te maken gaan ze langer mee, dus vergeet niet om modder, stof en vuil weg te vegen nadat je ze hebt gedragen. Bij suède kunt u droog vuil verwijderen met een speciaal suèderubber dat het oppervlak zacht borstelt.

Hoe houd ik mijn schoenen in goede staat?

Gebruik schoenspanners nadat je de schoenen hebt gedragen en wanneer je ze opbergt. Het helpt om hun vorm te behouden en ook om ze uit te drogen. Zorg er wel voor dat de schoenspanners de juiste maat hebben en gebruik een schoenlepel bij het aantrekken van je schoenen, zodat de achterkant niet geplet wordt.

Natte schoenen moeten langzaam worden gedroogd in een natuurlijke, warme omgeving. Vermijd hitte (geen haardrogers, luchtverhitters of radiatoren) omdat deze het leer uitdrogen en verzwakken, wat kan leiden tot barsten. Vul ze gewoon met krantenpapier om het vocht eruit te trekken. Voordat de schoenen volledig zijn opgedroogd, kun je schoenspanners instoppen om ervoor te zorgen dat ze weer in hun juiste vorm terugkeren. Vergeet niet om ze wat liefde te geven met schoensmeer of spray (afhankelijk van het type leer of suède) zodra ze droog zijn.

Hoe zit het met leren schoenen?

Sommige van onze schoenen hebben leren zolen. Wees aardig voor ze en laat uw plaatselijke schoenmaker een rubberen zool toevoegen als u van plan bent ze als dagelijkse schoenen te gebruiken in een koud, regenachtig of besneeuwd klimaat. Ook is het verstandig om de hakken af ​​en toe te controleren op slijtage en zo nodig te laten vervangen.

Kan ik mijn schoenen waterdicht maken?

Nieuwe leren of suède schoenen moeten voor gebruik worden behandeld, zodat ze beter beschermd zijn tegen vuil en regenachtige dagen. Glad en glanzend leer moet worden geconditioneerd met poetsmiddel, terwijl een waterafstotende spray de beste keuze is voor suède en dof leer.

Hoe zorg ik voor mijn tas?

Bescherm je tas vanaf de eerste dag met een gerenommeerde crème. Vergeet niet om met de nerf van het leer mee te vegen om te voorkomen dat het kapot gaat. Houd je tas gevuld terwijl je hem niet gebruikt om zijn vorm beter te behouden, en laat hem niet in direct zonlicht liggen, want dat kan verbleken.

Heb je nog andere vragen?

We beantwoorden ze graag!